Naujų automobilių Europoje parduodama vis daugiau – kasmet mušami rekordai, panašu, bus pagerinti ir šiemet. Vasario mėnesį pardavimai padidėjo 4,2 proc., iki 1,16 mln. automobilių registracijų. Tai geriausias vasaris nuo 2008-ųjų, kuomet buvo įregistruota 1,19 mln. automobilių.
Tradicinių didžiųjų rinkų (Vokietijos, Ispanijos ir Prancūzijos) rezultatai apimtimi yra stambiausi, tačiau sparčiausią augimą demonstravo mažieji: Kroatija, Graikija, Vengrija ir Estija, kuriose pardavimai augo dviženkliais skaičiais.
Įdomu, kad didesnio pravažumo automobilių (SUV) buvo parduota 33 proc. nuo bendro skaičiaus.
Kita vertus, bendras augimas dar nereiškia pardavimų didėjimo visose šalyse. Iš 27 Europos Sąjungos valstybių naujų modelių pardavimai augo tik keturiolikoje. Todėl tolimesnis augimas vis dar priklauso nuo kelių pagrindinių rinkų – bent vienai jų sušlubavus, apie progresą būtų galima pamiršti. Vis tik 0,1 proc. pardavimų augimas Vokietijoje, vertinant pagal automobilių kiekį, turi daugiau įtakos nei 10 proc. – Estijoje.
Lietuva yra tarp tų trylikos, kuriose pardavimai mažėjo – 2018 m. vasarį šalyje buvo parduota 0,9 proc. mažiau naujų automobilių nei paskutinį 2017 m. žiemos mėnesį.
Ne ką mažiau įdomus aspektas – dyzelinių automobilių rinkos pozicijų mažėjimas. Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje šių modelių pardavimai mažėjo labai sparčiai (atitinkamai 19,2 ir 23,5 proc.), o visoje Europoje tesiekė 39,5 proc. – net 12,8 proc. mažiau nei 2017-ųjų vasarį.
Dyzeliniams automobiliams ateina prastos dienos. Europos miestai vienas po kito skelbia apie draudimus senesniems dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į centrines miestų dalis, o kai kurių atstovai jau užsimena apie visišką dyzelių draudimą. Laikina mada? Greičiausiai taip – vis tik patogios alternatyvos dyzeliniams degalams dar nėra. Ekologiški elektromobiliai važiuoja dar labai mažai ir jų baterijos pildomos ilgai, o benzininiai varikliai ekonomiškumu neprilygsta dyzeliams.
Tuo tarpu benzino paklausa toliau auga – vasario mėnesį net 16 proc. Alternatyviais degalais (suskystintomis dujomis, hibridinių ir pan.) varomų automobilių paklausa didėjo 18,5 proc.
Pastovų augimą fiksuoja ne tik SUV modeliai. Reprezentacinių sedanų bei „luxury“ klasės automobilių („Bentley“, „Rolls-Royce“ ir kt.) pardavėjai savo „Excel“ lentelėse taip pat matė žalius skaičius.
Turbūt nekeista, kad Europoje pirmauja „Volkswagen“ automobiliai – jie populiariausi ne tik Lietuvoje. Po VW žengia „Renault“, „Peugeot“, „Ford“ bei „Opel“. Geriausiai parduodamas modelis buvo „Volkswagen Golf“, šio pardavimai augo net 16 proc.
Labiausiai išaugusia rinkos dalimi džiaugėsi PSA koncernas („Peugeot“, „Citroen“, „Opel“). Didžiausio kritimo piliulę turėjo nuryti „Fiat-Chrysler Automobiles“, o pagrindinė to priežastis – mažėjanti „Fiat“ bei „Lancia“ paklausa.
Technologijos.lt